mooi dat kamala harris op dit moment gunstig staat in de peilingen en dat poetin het moeilijk heeft, het is nog steeds gevaarlijker dan ooit en ik vermoed dat de kans dat de mensheid 2065 overleeft ongeveer 15-20% is, de kans dat de mensheid 2100 overleeft 5-15% .. de smerige stupide ijdele verwaande verrotte doodsheid van meer dan 60% van de "mensen" blijft beangstigend en schrikbarend
“mensen”, ijdele greedy vvd ggg ss animal farm pigchickenss met veel bezit en “een hofhouding” van jaknikkende dien aars zijn het bangste voor vrijheid, gelijkwaardigheid, sociale solidariteit en vrede en het meest verstard behoudend .. moordende mammon krengetjes .. howard hughes had dezelfde smetvrees tegen bacillen en continu handen wassen als adolf hitler, de waan is besmettelijk en dat blijkt elke dag weer meer .. tot en met het einde van het leven denken en dachten adolf hitler, barbara van de griend en martha neeter braaksma dat ze gelijk hebben in die lelijke liegende laffe onderdanige slaafse schijnheilige stiekeme achterbakse conforme angstige bange bezitterige ijdele totaal verwaande verrotte doodse smerige stupide rotkop.
het zoveelste griezelverhaal over ijdele totaal verwaande verrotte doodse smerige stupide pig donald trump, https://www.yahoo.com/news/gen-mcmaster-blistering-account-trump-150002475.html
en eigen lijk is het nu het gevaarlijkste, als poetin zich als een rat in het nauw voelt, dan wordt er snel op een kernwapen knop gedrukt .. als ik veel aan mammonkanker krengetjes denk, dan zou ik dat ook willen doen, maar niet goed dat wèl mooie (mens)dieren en de natuur en een heel bijzondere planeet dan verdwijnen
Ha, ha, dat Peter Koelewijn zo'n liedje voor zichzelf schrijft 😄
https://www.youtube.com/watch?v=gR4MI_pqrig
Koelewijn werd geboren in Stratum (Eindhoven), in een familie van visverkopers, als Peter Cornelis Van Elewijck. Hij kreeg oorspronkelijk de naam van zijn moeder, omdat zijn vader toen nog met een andere vrouw getrouwd was. Later pas kreeg hij de naam Koelewijn. Hij kwam dit zelf pas op latere leeftijd te weten.[1] Na de mulo en de hbs ging hij aanvankelijk werken als journalist bij de lokale krant, maar in de tussentijd begon hij zich al toe te leggen op de muziek. Koelewijn introduceerde, samen met zijn groep, onder de naam Peter en zijn Rockets de Nederlandstalige rock-'n-roll met de boogiewoogie Kom van dat dak af, die uitkwam in 1960 en een enorm succes werd in België en Nederland. De volgende jaren brachten Koelewijn en zijn Rockets verschillende rock-'n-roll singles uit, waaronder een single met Anneke Grönloh. Zie Peter en zijn Rockets voor het hoofdartikel over dit onderwerp.
Koelewijn ging zich al snel toeleggen op het produceren van platen van andere artiesten. Bekende artiesten waarvan hij de muziek produceerde in die tijd zijn onder meer: Q65 (You're the Victor), Armand (En nou ik), Conny Vandenbos (Ik ben gelukkig zonder jou), Bonnie St. Claire, Egbert Douwe (Kom uit de bedstee mijn liefste), Ronnie en de Ronnies (Beestjes) en het Lowland Trio. Met Johan Cruijff maakte Koelewijn de plaat Oei oei oei, dat was me weer een loei.
Radio Veronica-diskjockey Joost den Draaijer maakte samen met Polydor-baas Freddy Haayen en Koelewijn onder de naam De Praatpalen de hitsingle Ome Sjakie. In de lente van 1969 volgde nog Maar dan kom ik. In de lente van 1970 nam de destijds in dienst van de VPRO zijnde Den Draaijer nogmaals met Haayen en Koelewijn onder de naam "The Freddies" een nummer op, Comedy is over now, dat één week op 40 in de Veronica Top 40 stond.
Radio Veronica-diskjockeys Lex Harding, Rob Out en Jan van Veen vormden het trio Los Piratos dat in december 1969 een alarmschijf en een minihit scoorde met Wij zijn piraten, een cover van het nummer Na na na hey hey kiss him goodbye van Steam. Het liedje verscheen nogmaals op single in 1971, ingezongen door Koelewijn en toen geheten Na na na hey hey van Tribune, nogmaals uitgebracht als Whoopy whistle van Los Piros. In 1972 werd de single Connie met op de B-kant Hela! uitgebracht met medewerking van de muziekkrant Oor.
In 1970 startte hij samen met Harry van Hoof het duo Hal Dorado, dat slechts twee singles afleverde: The Bull and I (1970) en 240024. Verder begon Koelewijn weer muziek op te nemen met een nieuwe formatie van zijn Rockets . Allereerst kwam het nummer Kom van dat dak af opnieuw uit. Andere succesvolle singles uit deze periode zijn Mij oh mij, Robbie, Veronica sorry (met hulp van Piet Souer) en Angeline, m'n blonde sexmachine. In 1973 produceerde hij de grootste hit van Left Side; (Like a) Locomotion.
In 1977 bracht hij zijn veelgeprezen solo-album Het Beste In Mij Is Niet Goed Genoeg Voor Jou uit, waarop hij voor het eerst sterk persoonlijke liedjes had gezet. Bekende nummers van deze plaat zijn KL 204 (Als ik God was) en Je wordt ouder papa. Anno 2019 wordt er een nieuwe luxeversie van het album op cd uitgebracht. Deze versie bevat een boekwerkje met daarin een interview met Koelewijn waarin hij vertelt over het ontstaan van het album. Het album werd ook in het Engels opgenomen met de intentie om de plaat ook in het buitenland uit te brengen. Daar kwam uiteindelijk niets van. Voor het eerst is deze Engelse versie van het album te beluisteren gezien deze is toegevoegd bij deze nieuwe luxe-editie.[2]
Eind jaren zeventig begon Koelewijn zijn eigen productie- en managementsbedrijf; 'Born Free'. Met de artiesten die bij 'Born Free' onder contract stonden (naast Koelewijn zelf onder anderen Rob de Nijs en Saskia & Serge) nam hij het nummer Een heel gelukkig kerstfeest op. Koelewijn hield 'Born Free' echter alweer snel voor gezien, en begon als manager van artiesten. In deze periode werkte hij onder meer kort samen met Hans van Hemert (bekend van onder meer Luv'). Daarna richtte Koelewijn in 1979 de meidengroep Babe op, waarvoor hij bijna alle platen produceerde en schreef.
In 1981 begon Koelewijn weer op te treden met een begeleidingsband. Hij nam enkele platen op, waarvan Klap maar in je handen een live-versie van Veronica's Countdown de nummer 1-positie haalde in de Nationale Hitparade. Behalve sololiedjes scoorde hij ook enkele hits met Marga Bult, die bij Babe had gezongen en voor wie hij enkele jaren later het nummer Rechtop in de wind zou schrijven, waarmee ze vijfde werd op het Eurovisiesongfestival (1987). In de jaren 1983-1985 was hij twee seizoenen lang weer diskjockey bij de KRO op Hilversum 3. Van oktober 1983 tot en met september 1984 presenteerde hij Het leven begint na zeven op woensdagochtend en in het seizoen 1984-1985 Hitjes en Datjes op zondagavond van 18.00 tot 19.00.
Hij noemde zich hierbij steevast Peterensky Koelewensky, de man met de mooie blauwe ogen, de flaporen, de platvoeten en de donkerbruine stem. Hij mocht niet zijn eigen platen draaien maar zong met gitaar wel songs van anderen.
In 1989 scoorde Koelewijn voor de vierde keer een hit met Kom van dat dak af, deze keer met de Nederlandse rappers MC Miker G & DJ Sven.
Ter gelegenheid van zijn vijftigste verjaardag kwam in 1990 een verzamelalbum uit met door hem geproduceerde liedjes: Koelewijn behoeft geen krans.[3]
Begin jaren negentig scoorde Koelewijn als producent een nummer 1-hit met het nummer Als Dick me hullep nodig heb van Johan & de Groothandel. In 1995 scoorde hij onder de naam Gompie een nummer 1-hit met Alice, Who the Fuck Is Alice? Op het producentenvlak is Koelewijn succesvol met onder andere Grant & Forsyth, Lee Towers en de Belgische artiesten Helmut Lotti, Lisa del Bo en Michael Junior.
Al die jaren trad en treedt Koelewijn ná de Rockets-perioden als soloartiest op. In 2007 kreeg hij de “Radio 2 Zendtijd Prijs” die hem in het Amsterdamse theater Carré werd uitgereikt tijdens een gala concert, waar veel artiesten door hem gecomponeerde songs ten gehore brachten. Naar aanleiding daarvan werd de cd Peter Koelewijn, mijn mooiste liedjes uitgebracht.
In 2008 heeft hij samen met Pater Moeskroen een liedje gemaakt, getiteld: Het zit er niet in dat ik oud word. Dit nummer staat op het album Pater Moeskroen komt van het dak af uit 2008, dat verder allemaal covers van liedjes van Koelewijn bevat.
Op vrijdag 13 november 2009 verscheen na 25 jaar een geheel nieuw album van Koelewijn. Op Een Gelukkig Man staan dertien Nederlandstalige liedjes.[4] In 2011 nam Koelewijn deel aan het programma De beste zangers van Nederland.
Als voormalig muziekproducent nam Koelewijn zitting in het bestuur van diverse belangenbehartigingsorganisaties, zoals de Stichting Buma Cultuur voorheen Conamus, de PALM (Professionele Auteurs Lichte Muziek), het GONG (Genootschap van Onafhankelijke Nederlandse Geluidsproducers) en de Stemra.
In maart 2020 werd aan hem als 79-jarige een oeuvreprijs toegekend, de Lifetime Achievement Award van Buma. [5]
In 1966 schreef Peter Koelewijn het lied Anne Frank. Hij had zojuist een documentaire over Anne Frank gezien en was diep onder de indruk. Dat gevoel wilde hij graag vastleggen in een lied. Producer Gaby Dirne vroeg Koelewijn of hij de song mocht opnemen met een meisjesduo dat hij onder contract had, maar hij wilde wél graag zelf als medecomponist genoemd worden omdat hij wat veranderd had. Polydor bracht het nummer in 1967 op single uit, gezongen door het Brabantse tienerduo Laura Bordes en Yvonne de Nijs. Rabbijn Awraham Soetendorp en veel anderen deden hun beklag en in het televisieprogramma Farce Majeure werd een foto van Laura Bordes verscheurd. Uiteindelijk werd het plaatje uit de handel genomen. Een radio-opname, waarin het lied niet volledig is afgespeeld, is bewaard gebleven en door het Theater Instituut Nederland in 2002 op de cd Dringende kwesties gezet. Op YouTube is echter wel een volledige versie te vinden.
Onderscheidingen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnestelsel
Ik zou nooit (tot de dood) de duitse zangeres verdedigen die niet voor de grap de hitler groet brengt 🤮🧟♀️☠️🤮 (verwijzend naar voltaire: ik ben het met je oneens maar verdedig tot de dood je recht om het in het openbaar te zeggen). Vind haar de zoveelste gevaar lijke kotsskut, maar ook als ik “de macht” zou hebben zou ik haar niet opsluiten of een boete geven, het is de zoveelste dood zieke schreeuw om aandacht, die nog serieus bedoeld is ook 🤮🧟♀️☠️🤮. I told you they were sick.
Eigen lijk een schande dat de basisschool juffen en de ouders met kinderen naar die hebzuchtige bezitterige ijdele verwaande verrotte doodse gore gelovige smerige stupide kutvarkens van oranje na ss au toe gaan, die zo graag een kroontje op de ijdele varkenskutkop zetten en ook daarmee zo hebzuchtig dom zijn als het achtereind van een varken .. en dat zo’n stupide sufkut als claudia de breij ook in het drie biggetjes sprookje wil blijven geloven, representatief voor meer dan 65% van de schone schijtschijn nsb keeping up appearances vain conceited conformist complacent conservative chained corrupt collaborating coward cackling chicken cuntss, competing in selfish secretive senseless stupidity, the theatre of the pathetic dead cunts society.
De meest gestoorde krengetjes, barbara van de griend, babette koster van groos, klaske de jonge, hadden net zo geestelijk gestoorde trump hitler poetin narcistische vaders, de moeders waren ook niet okee, als je met zo'n griezel kinderen wilt en bij annemieke hoogeveen herken ik een laffe zwakke slappe hypocriete huichelende liegende katholieke telegraaf nsb cda valse nicht, die egoïstisch alles maar laat gebeuren, kan het die lege holle ijdele verwaande burger lijke trutkut wat schelen dat de vader van haar kinderen 9 maanden op de meest vernederende manier de gevangenis in geschopt wordt en gif injecties krijgt omdat hij de waarheid verschrijft, stinkend smerig laf kutwijf met je rottende scheve huichelmuil. Blij dat ik die mammonkankerkrengetjes en die verwaande verrotte dode kuttenkliek van den haag nooit meer zie.
Strepus, Strepus, waarus bennus?
Alsos weeros overos ijdelos verwaandos verrottos dommos barbaros zuros huichelbekkos vannos dos griendos beginnos mijnos nietos gezienos, kakelos kuttos kennos niksos schelos ennos duizendos keeros gehoordos .. alsos tonijnos hebbos, dannos komos.
My lady has teeth like a lighthouse on the sea and everytime she smiled she threw those lights on me.
Ikvoormij vind Suzanne ook a lighthouse when she smiles
Verzonden: zondag 25 augustus 2024 13:49
Aan: Karen Voetmann <karen.voetmann@gmail.com>
Onderwerp: Re: Voor mijn vader informatie over wooncentrum uitzicht, zonnebloemstraat en thuiszorg
Verzonden: zondag 25 augustus 2024 12:23
Aan: menno van veenendaal <menno.vanveenendaal@hotmail.com>
Onderwerp: Re: Voor mijn vader informatie over wooncentrum uitzicht, zonnebloemstraat en thuiszorg
Den 24. aug. 2024 kl. 14.11 skrev menno van veenendaal <menno.vanveenendaal@hotmail.com>:
Tough talking (tok tok tok chicken cackling and grunting) right wing pundits lean into victimhood culture
Walz mocked the hypocrisy of the GOP’s “freedom” branding despite its support for abortion bans, educational censorship and hostility to LGBTQ people. When he called them “weird” for that, pundits from both the party of Trump and the MAGA-adjacent faux-center gasped in horror and suggested that in slamming Donald Trump and JD Vance, he’d attacked half the country.
Ann Coulter — inarguably one of the meanest people in the political discourse for decades — was triggered by a photo of Walz’s son, Gus, shedding tears of joy as his father accepted the Democratic nomination for vice president. She wrote, “Talk about weird…”
Again, what is she offended by? Is the image of a young male publicly expressing deep emotion part of a feminist conspiracy to lower the population or something? I mean, even Shapiro conceded the moment was “really quite nice.”
Coulter went too far even by MAGA standards of decorum and hence deleted the X post attacking the teenager, but this is what the anti-snowflake movement has become: people who flip out over a politician’s anodyne self-deprecating joke and Democrats’ children doing normal things when caught on candid camera.
This is late-stage MAGA. Some of the most vicious people in politics and commentary are unironically freaking out over people doing normal, apolitical things. They are irrationally hypersensitive, proclaiming their victimhood as they scour for woke scolds and creeping communism under every sofa cushion.
It’s grievance culture of the right-wing variety. And it’s very weird.
howard hughes had dezelfde smetvrees tegen bacillen en continu handen wassen als adolf hitler, de waan is besmettelijk en dat blijkt elke dag weer meer .. tot en met het einde van het leven denken en dachten adolf hitler, barbara van de griend en martha neeter braaksma dat ze gelijk hebben in die lelijke liegende laffe onderdanige slaafse conforme bange bezitterige ijdele verwaande verrotte doodse smerige stupide rotkop.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten