dinsdag 6 augustus 2024

Wør ïs hør denen supermarket ? Zomaar Deens geleerd in a blink of an eye. Jezos : Theos truthos firstos pissos youos offos thenos itos mightos settos youos freeos.. veel “rijkdom” overal, ook in Wildeshausen, Schleswig en Nykøbing mindere wijken en afval industrie terreinen, maar vooral wat een rijkdom .. en dan dat zo kortzichtig als een greedy ijdel verwaand vretend varken alles vernielen en verbranden .. en nauwelijks hekken in Nykøbing.. in Schleswig en Wildeshausen ook minder hekken, hoewel, soms juist van die auschwitz hekken, gevangenis bezit, hol land is hekkengek, eigen dom gek, hebzucht en bezitterigheid als god mammon gek .. dixit Maarten ‘t Hart, dat constateerde Maarten ‘t Hart reeds rond 1980

Mijn vader vertelde dat Johan Cruijff voor de training altijd eerst de terreinknecht (die mijn pa ontmoet had op Curaçao, leuke spontane amsterdammer die wel elk kwartier brulde: keik s wat een mooi mokkel, kees, keik s wat een mooi mokkel !) en de ondersteuning bij Ajax ging begroeten, niets aan superieur gedrag of zich meer waard voelen dan een ander, daarom hield “het volk”, de echte werkers en werksters, van Johan Cruijff 










Om de 200 meter een kringloop tafeltje met kutspullen die mensen niet meer willen. 


















Nou ben ik zeker 6 keer in Nykøbing geweest, maar ik wist niet dat het zo’n mooi zandstrand met lekker ruikende dennebomen daarvoor had. Paddestoelen kunnen zo giftig zijn dat je er binnen 1 minuut van sterft .. onder andere mazteca, Mexicana en mc kennai paddestoelen waren wonderlijk voor mij en het ging zo diep dat ik er wat bang van werd en nooit meer in 1 keer 8-16 paddestoelen eet. 







 Dat in het Turkse leger veel mein kampf gelezen wordt als een soort bijbel 🤮🧟‍♂️🧟☠️🤮, al die vreemde irrationele racistische discriminerende ander geloof haat, Joods zijn is een geloof, net zoals christelijk, islam, boeddhistisch en totempaal geloof. En wat zit er toch kgb kremlin klan alles fout in die bezitterige ijdele verwaande verrotte doodsse gore gluiperige gelovige smerige stupide rattevarkentje kop van vlad poetin .. gewelddadig kunnen of willen zijn is mij ook bijna vreemd, hoewel ik de afgelopen 6 jaar sommige “mensen” een terechte aframmeling en keiharde schop voor de ijdele vvd ggg ss reet had willen geven. 







De afgelopen 3 nachten 8 uur geslapen, waar ik in Nederland meestal 5 uur per nacht slaap, alleen is het wel zo dat ik overdag tussen 18.00 en 22.00 uur vaak in de le Corbusier chaise longue een half uur in slaap val en dat doe ik de afgelopen 3 dagen dus niet. 

Mijn pa lijkt wel een dementerend oud wijf, gezeur over de broodzak goed afsluiten, gezeur over geld, gezeur dat ik pas morgen zou komen en of ik morgen weg ga ? En dat hij bedden wil ruilen met het strandhuis in Sjaellands odde .. maar wat is het hier mooi met schone lucht, rust, veel natuur, kwetterende kraai, levend hert en alles !! 

Krijg steeds meer het idee dat ik sinds 2018 in 1 van mijn favoriete boeken verzeild ben geraakt, Lotte Weeda van Maarten ‘t Hart, enkel de waan is aan allen gegeven. Dat mijn pa terug wil naar hol land, de Denen zijn kil en afstandelijk en vervolgens vertelt hij verhalen hoe behulpzaam en vriendelijk de Denen zijn, zoals je dat in Nederland niet of nauwelijks meer vindt. Hij leeft toch ook steeds meer in een waan, enkel de waan is aan allen gegeven.  

Best zwaar voor Karen ook, lijkt me. 



Wat zou dat Suzanne goed staan, maar Suzanne staat alles goed, zelfs een korte broek, net James Bond, sterker nog, een korte broek staat James Bond niet goed, Suzanne wel. 

Ja 👏 (ik typte geen ja, nam wel de klappende handen over aangereikt door ãï 😥Phone home )


En deze dan ! Mooiste zachtste duurste leer voor 13,40 eur bij het rode kruis, zeker 200 euro waard in de Bijenkorf en het gaat naar een goed doel ! Van het merk gestuz, even opzoeken, het ziet eruit als 500 eur bij nadere inspectie (en de geur van het leer). 




Ik wou al bijna naar Suzanne appen, maar het is de maat van Kate .. volgens mij is die niet dol op leer, maar dat weet ik niet, ze ziet er wel aan af dat die zeker 200 eur waard is en het zou haar top staan, zoals ook haar alles top staat. 











Met uitzicht op een fjord een heerlijke visschotel met jonge knappe Deense dames in de bediening < 20 jaar waarvan de ene dame haast beledigd leek door een wat royale fooi van mijn vader van 13 eur .. in Denemarken geven de mensen geen fooi .. mijn vader Gerrit (mijn opa dus) zei altijd dat mensen die geen fooien kunnen geven, dat dat geen goede, geen levende maar  naargeestige gierige doodse mensen zijn (zoals barbara vd griend) 











In every clothing store or shopping mall we come, whether in Japan, Argentina or Germany, Sting dresses up and asks us whether he looks good in this or that and his principal question is : does my bum look big in this ? 

Miles Copeland 











Fladderus kennus niksus schelus 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten