donderdag 8 augustus 2024

Aan mijn meestal beminnelijke vader en Karen merk ik weer dat samenleven, samen wonen, een beproeving kan zijn, meestal een beproeving wordt, weliswaar 42 jaar samen en dat zal ik niet meer mee maken, maar, niet aardig, op zo'n manier zou ik dat niet willen, Karen is meestal de lieve tegemoet komende en dan continu stille verwijten of commentaar van mijn pa, vaak ook nog licht plagerig, hu, hu , hu .. doet me ook denken aan het boek Magdalena van Maarten Hart, waarbij de man waarmee ze hertrouwd is dement raakt en ze daar niet meer tegen kan, bovendien zwaar religieus beiden, waarop Magdalena het advies krijgt om in een hotel te gaan zitten en de verantwoordelijke instanties te bellen om te zeggen dat ze het niet meer aan kan en dat ze niet meer voor hem kan zorgen, waarop hij naar een verzorgingshuis gaat .. en ik heb zeker 4 soortgelijke verhalen gehoord of gelezen over een dementerende partner .. liever vrolijk, positief en optimistisch komende 30 jaar dan negatief, pessimistisch en somber

 Goh, wat was ik graag nog een week in Nykøbing gebleven met af en toe een dag naar Roskilde .. of in etappes van 3 uur in de avond als het rustig is rijden .. het liefste met Suzanne .. ook solo waardeer ik de rust, de natuur, het schitterende strand, Nykøbing blijkt een kunstenaars dorp-stadje, de schone lucht, elke nacht 7 tot 8 uur goed slapen, vriendelijke rustige Denen, geen krengen ambt e naren of ander ijdel vvd ggg ss ccccc gespuis, wat een verademing 

 ik zal nooit enig begrip hebben voor die vrouwe lijke krengen van de rechter lijke onmacht, fivoor bv en openbaar ministerie, barbara van de griend, martha neeter braaksma en onsmakelijke politie krengen van befehl ist befehl, dat zal altijd 🤮🧟‍♀️☠️🤮 voor mij blijven, zo doodziek in je laffe lelijke liegende ijdele verwaande smerige stupide rottende kutkop 🤮🤮🤮🤮 zijn met dat viezige miezerige zure hypocriete huichelbekkie.

Dat zoiets door en door viess, verrot en ssmerig sstupide bestaat.

En er toch weer een lichte kopzorg bij, hoe moet het met mijn dementerende vader met een lichte vorm van prostaatkanker, life is not a screen play with a good end. En Sofie, half zus, vertelde me dat het ook loodzwaar is voor Karen, die als 77 jarige na 2 uur activiteit instort en dan de zorg voor een dementerende plaaggeest, die zichzelf ook nog te vaak superieur vindt,  89 jaar, de dood gezien hebben en dan nog zo doen alsof je de wijsheid in pacht hebt .. had toch ook af en toe een draai om zijn verwaande verstarde domme oren moeten krijgen, zie pretentious prat .. Sofie ziet het liefste dat Karen een appartement in Roskilde krijgt, semi verzorging, en dat ze op bezoek kan en mijn pa dan misschien toch naar Nederland .. waarom niet beiden elk een eigen appartement in Roskilde zodat ze mekaar naar elkaar door kennen verwijzen .. en sterven komt ook binnen 5 jaar .. ouderdom komt met gebreken, ook dat nog. 

Elk jaar dat je leeft 1-4 % (barbara vd griend, piet snot donner 4%) verstarder verrotter dommer angstiger en elk jaar dat je leeft 1-4% minder creatief, minder oorspronkelijk, minder origineel (dat zijn barbie en pietje snotje nooit geweest, creatief of origineel, not a single original thought, dead from the start). 

Van de fjord bij Nykøbing nu bij de fjord van Aabenraa, doet nogal industrieel aan op het eerste gezicht. Het centrum is erg mooi, de zomer en geen regen maken het mooier dan elke dag in Nykøbing, Roskilde of Aabenraa moeten leven, geld verdienen keurslijf - gevangenis. En Aabenraa is duidelijk industriëler dan Nykøbing. Van auto rijden met files, bijna 4 uur doen over 3 uur, heenweg was dat ook zo, word ik ook al somber, net zoals van negatief genoemde kippevarkenssmensen .. ik heb het hartstikke mooi gehad, dat auto rijden vind ik verschrikkelijk .. en al die auto’s op de weg, zoveel, wat moeten al die kut auto’s toch op de weg, packed like suicidal lemmings in shiny metal boxes, contestants in a death race .. helen mirren als ego tripper, de ijdele verwaande domme vrouw mag ik ook niet, zucht, ik mag meer mensen niet dan wel. 

Vecki, de lieve leuke hond van Sofie, die yoga van Sofie na doet.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten