vrijdag 24 mei 2024

Vogelpoep ?

 Ome Joop 

je moet een grap niet achteraf verklaren maar Faye van pizzeria Scala en ik schaterden erom voordat ik onze gedachte verschreven had, zij lachte toen al om bovenstaande grap, voordat deze verschreven werd en het was misschien zelfs haar grap of haar door zetten ofso, bijna implanteren, haar lach gedachte opeens ook bij mij zo sterk, Margalith kon en kan dat ook 


kennie schelie suffie fertellie ikkie sssstrepy 














































                                                johan derksen as usual 




"Komt dat schòòòt !", Joop Stobbelaar als Evert ten Napel 

95% van de investeringen en exploitatie en productie en vervolgens consumptie van shell is gebaseerd op olie (en gas), net zoals die andere oliebedrijven, exxon, total, bp en zo voorts en ben van beurden kreeg voor 4 jaar daar "ceo" zijn en de wereld versneld verbranden voor de toekomstige generatie, in of voor 2057 8 graden temperatuurstijging en dan exponentieel naar 180 graden temperatuur stijging, ruim 120 miljoen eur, grotendeels belastingvrij .. donald trump betaalde jaarlijks ongeveer 500 eur belastingen en was en is een hebzuchtig bezitterige racistisch sexistisch narcistisch smerig stupide varken en wil elektrisch rijden terugdraaien en vraagt daarvoor de olie bedrijven 1 miljard dollar, 1000 miljoen dollar en zo voorts en zo voorts  

https://www.yahoo.com/news/scientists-worry-called-doomsday-glacier-182854473.html

Scientists worry so-called "Doomsday Glacier" is near collapse, satellite data reveals


Antartica's Thwaites Glacier is also known as the "Doomsday Glacier" because it could greatly contribute to sea level rise if it collapses. And new evidence suggests that's exactly what's happening.

Miles and miles below the surface, the glacier is destabilizing as ocean water rushes underneath its core structures. Scientists learned this thanks to high-resolution satellite radar data that shows Thwaites is being flooded with warm sea water, according to the study published in the journal PNAS.

Thwaites is the world's widest glacier, spanning approximately 80 miles and reaching depths of roughly 2,600 to 3,900 feet. It rests on downward sloping land and is therefore vulnerable to the ocean's eroding effects. Thwaites already single-handedly contributes to four percent of the world's total sea level rise. If it collapses on its own, the Florida-sized glacier will elevate sea levels by roughly two feet (65 centimeters). In the process, though, Thwaites' collapse could trigger other melting events, increasing sea levels by an estimated 10 feet (3 meters).

"The rushing of seawater beneath grounded ice over considerable distances makes the glacier more vulnerable to melting from a warmer ocean than anticipated, which in turn will increase projections of ice mass loss," the study's authors write. As UC Irvine professor and lead author Eric Rignot said to CBS News, "We see the seawater coming in at high tide and receding and sometimes going farther up underneath the glacier and getting trapped."

This is not the first report to indicate that climate change is weakening Thwaites at its very foundation. In 2021 researchers at the annual meeting of the American Geophysical Union (AGU) said the Thwaites Glacier had started destabilizing because the ocean water in the Amundsen Sea continued to warm. That warm water persists in melting the Thwaites Glacier's ice, and climate scientists who spoke with Salon expressed concern about this in 2021.

"This isn't the lynchpin for the collapse of the west Antarctic ice sheet, but it's a worrying development that underscores the urgency of efforts to decarbonize our civilization," Dr. Michael E. Mann, then a distinguished professor of atmospheric science at Penn State University, said at the time. He later added that "it is one significant step along the path of Antarctic ice sheet collapse and major inundation of our coastlines. A worrying sign that really does underscore the urgency of climate action."

https://www.yahoo.com/news/scientists-attempt-explain-why-hundreds-170321215.html

Haze of Glory

Stars shouldn't just disappear from the night sky without a trace. They should either dim, or if massive enough, explode spectacularly. And yet, astronomers have documented at least 800 cases of stars vanishing in an instant — and without warning — over the past 70 years.

In some cases, stupefied sky watchers witnessed a star in the sky in one hour, and in the next came back to find it gone, never to return.

Now, new research could finally unravel this mystery. Led by astronomers at the University of Copenhagen, a study published in the journal Physical Review Letters suggests that the incredible mass of these stars is causing them to directly collapse into a black hole, where any evidence of their demise would be instantly swallowed. 


Vlakbij fietsenmaker Saqib Malik Quick Aemen, laan van ver meerdervoort 427 woont een dame die lijkt op Anke Sieverink en ze zei met een lachje "hallo" tegen me ! 

"ken niet schele ken ik je fertelle" 

ben het met heel veel song teksten van the beatles eens (sitting on a cornflake, i am the walrus, i am the egg man ??), met "the best things in live are for free" ja en nee, het gevoel van liefde, van blijdschap is inderdaad voor niets, maar ik voel ook veel liefde voor de elektrische fietsen, prijs van 800 eur tot 2000 eur, en voor de kunstwerken in mijn appartement van 2,50 eur tot 1600 eur 

gogme, dat "vredes"duiven toch het meest veelvraten ratten van het luchtruim zijn, van aardappel via rosbief tot kip, alles eten ze, hoewel kip en rosbief ook een kraai of kauw geweest zou kunnen zijn, ik denk nu duif. Maar ja, Nikola Tesla was er (duiven) net zo dol op als ik op poezen en dat zijn onder andere vogel moordenaars (ook muizen), de katertjes, volgens mij zijn de vrouwtjes er niet snel genoeg voor .. niet als compliment bedoeld, want de katertjes eten ze niet eens op .. en ik weet het niet zeker, musty zou ook .. nee ik denk toch echt dat blacky het was, de held op sokken .. maar zeker ben ik niet, feit is wel dat moeder Musty trots Blacky en Musty Mustang aan me liet zien vol devote overtuiging en niet haar 4 dochters, Strepy, Kruissie, ai, ik ben de andere twee vergeten, Goldy, Browny, die allemaal heel lief 1 nacht bij mij kwamen liggen in 2019 (2020 ?) en dat molly mollo, schitterend grijs wit katertje, me terecht verwijtend aan keek, jij hebt mij weg gestuurd ten gunste van blacky, terwijl ik de betere en de goede was (voor Strepy)

nog steeds af en toe schuldig over, zoals nu, eigenlijk ben ik ook een stomkop, dat heb ik nooit ontkend, maar dit waren akelige nare blunders, strepy en mollo molly samen was ideaal geweest 

"laat ze niet schieten ! laat ze niet schieten !", deed Johan Ocquet mij na, met angstig schreeuwend stemmetje, tijdens voetbal, Brussel, Ukkel, hij woonde in hoeilaart en ik in terhulpen, toen ik in de goal stond als keeper, bang dat ik weer zo'n harde bal tegen me aan zou krijgen (crimineel geworden, cocaïne, erg mooie redelijk slimme jongen die zijn vriendin vermoordde en in de gevangenis zelfmoord .. ik vond hem naar de basket bal gooien tegen eskeline slimme dame kullberg of kuhlberg haar hoofd, destructief tegen haar, slimmer en beter dan Johan, of een afwijzing, ik weet het niet waarom hij zo naar tegen haar deed) 

And peter the keeper has nothing to do, we got the best team in the land, we got the whole world in our hand, we got the best team in the land

Johan Ocquet

Geboren: 1965
Gestorven: 1997
Leeftijd: 32 jaren, Hoeilaart

Van: menno van veenendaal <menno.vanveenendaal@hotmail.com>
Verzonden: zaterdag 25 mei 2024 11:21
Aan: wkwieringa@ziggo.nl <wkwieringa@ziggo.nl>
Onderwerp: Kreeg geen vakantiegeld, 13e maand, dus heb ik momenteel onvoldoende geld om condition humaine 4 te betalen, excuses
 
Beste Wim, 

Helaas kreeg ik geen 13e maand uit betaald bij mijn salaris. Vind het weer erg akelig van de (rijks)overheid waar ik ruim 33 jaar (te) loyaal gewerkt heb, maar daardoor kan ik het mooiste kunstwerk ooit gezien niet kopen. Mogelijk wel in december van dit jaar, ik ben aan het solliciteren in de horeca en zo, maar ook dat is tot dusverre weinig succesvol. 

Het spijt me enorm, ik dacht dat we een afspraak hadden dat ik het beeld zou kopen per 15 juni en daarvoor zou sparen, en met de 13e maand vakantie uitkering zou dat ook het geval zijn, maar nu kan ik het dus niet betalen. Jij had het over een optie en dat is mooi van je, omdat ik momenteel van de optie geen gebruik kan maken. Als niemand anders een optie neemt, dan wil ik het beeld graag eind december van je kopen (als ik dan wel voldoende geld heb). 

Vele excuses, jammer dat het zo loopt, ik voel me schuldig. 

Met vriendelijke groeten,   Menno 


































https://www.youtube.com/watch?v=7W-qPX2s7Mw


Geen opmerkingen:

Een reactie posten