woensdag 19 juni 2024

Is het melkwegstelsel met het zwarte gat Sagittarius a inderdaad 2 miljard lichtjaar qua diameter .. of was het nou ons zonnestelsel in een 2 miljard kilometer diameter zwart gat ? tigerlily .. het enige wat ik van g.reetske wilders gehoord en gelezen heb is racistische discriminerende islam haat, in dezelfde bewoordingen als hitler tegen de joden, niets meer, wie stemt op zo'n vvd gg stupide smerig varkentje ? one issue varkentje, one track black white mindless piggy, one issue viezig miezerig nsb partijtje tegen vrijheid, sociale solidariteit, gelijkwaardigheid, de natuur en planeet aarde .......... wat is Suzanne thrilling and exciting naturel chique en mooi gebruind, niet te, en knap, en sportief schitterend curvy figuur, prachtige rug, en eerlijk hartelijk, niet gemaakt of gespeeld .. en die yin Yang dame was er ook en veel andere knappe dames, Suzanne en de Oekraïense yin yang dame zijn even knap als Stella en Iryna .. voor 90 % zeker dat ze een vriend heeft, of vrienden waarmee het soms leuk samen is, nou ja, gezeur, ik vind het het leukste contact en het leukste uur van de week door haar en dat blijft zo, ook met vriend of verder totaal geen belangstelling .. dat ze me accepteert terwijl ik toch wel gek doe en net iets teveel anders is ook mooi, ik voel me net zo vrij bij haar als bij Joyce van Ling, nee, iets minder vrij omdat ik haar het liefste als leidster meemaak .. en daardoor ben ik wel minder de man ? Weet niet, als zij soms duidelijk slimmer is, dan is het toch prima als zij de leiding neemt en .. nou ja, de kans op een relatie is minder dan 10%

Ha, die Joop

Ons gymclubje, bestaande uit een tiental dames van middelbare leeftijd, en waarvan ik al weer enkele jaren deel uitmaak, kent sinds kort ook een mannelijk lid. Joop. Zelfde leeftijd, zelfde souplesse, korte broek en shirtje. Kortom; een onopvallende verschijning. Een uur in de week. Iedere dinsdagavond van zeven tot acht uur werken we hard aan onze conditie.
Als ik later in de week in de bus stap word ik hartelijk begroet door een mij op het eerste gezicht onbekende heer. Plots begint het me te dagen: Joop! „Ha, die Joop”, roep ik enthousiast, „ik herkende je niet met je kleren aan!” De impact van mijn woorden wordt me duidelijk als iedereen me plotseling aanstaart.

M. Rijerse 

https://www.youtube.com/watch?v=oISfNDgIS4Q

occasional rain, terry callier 

https://www.yahoo.com/news/immortal-stars-milky-ways-center-220000640.html

'Immortal' stars at the Milky Way's center may have found an endless energy source, study suggests

have you seen the bright lily grow ? 

Het lied (John Dowland, Sting) vertoont allerlei zaken die kenmerkend zijn voor de literatuur en de poëzie van de Engelse renaissance. Zo is door latere onderzoekers wel vastgesteld dat het gedicht dat aan dit lied ten grondslag ligt[bron?], overladen is met erotische connotaties vooral omdat het (inclusief het voelen van the wool of beaver) meer dan over de schoonheid van de witte lelie, lijkt te gaan over het bevredigen van allerlei zintuigen (voelen, ruiken, aanraken, proeven). Het lied is ook wel opgevat als een provocatie van de puriteinse levensopvatting die heerste ten tijde van de eerste opvoering.

Have you seen but a white lily grow
Before rude hands had touched it;
have you mark’d but the fall of the snow
before the earth hath smudged it?
Have you felt the wool of beaver
or swan’s down ever
or have smelt of the bud of the briar
or the nard in the fire
or have tasted the bag of the bee?
Oh so white, oh so soft, oh so sweet, so sweet is she.




Niet een zwart gat van 2 miljard lichtjaar, zoals in een wetenschappelijk artikel op Yahoo.com stond maar een oneindig qua tijd en ruimte zwart gat, daarin zit ons zonnestelsel en melkwegstelsel en Andromeda nevel, die over 5 miljard jaar botsen of verenigen of door elkaar vliegen



Er wordt nu geschreven door de "wetenschappelijke consenus" dat de andromeda nevel even groot is als "ons" melkwegstelsel. 

Goh, als het bovenstaande juist is, dan bewegen “ons” Melkwegstelsel en de Andromeda nevel met een snelheid van een kwart van de lichtsnelheid naar elkaar, 75.000 kilometer per seconde .. NEEN, 2,54 miljoen lichtjaar is geen 2,54 miljard lichtjaar (2540 miljoen jaar), dus 75 kilometer per seconde .. er is geen raket of ruimtevaartuig die - dat zo snel gaat .. behalve de communicatie met satellieten en voyager 1 en 2 en de mars rover als deze gunstig ten opzichte van de aarde staat, die communicatie schijnt met (bijna) lichtsnelheid te gaan .. de telefoonverbinding met nixon vanaf de maan had 1 seconde vertraging, het licht van de zon bereikt de aarde een kwartier later door de afstand, mars 7,5 minuut .. en de tachyon gaat sneller dan het licht met roodverschuiving all around us can't you see, het heelal als een tachyon, sneller dan het licht ?  De grens van zover als we kunnen zien (met james webb of hubble of elke andere telescoop) is rood(verschuiving), de andromeda nevel en de aarde blauw .. vanuit ons melkwegstelsel, als het vanaf de maan er al zo anders uit ziet, het heelal, 1 zwart gat, hoe zal het heelal er dan buiten het melkwegstelsel of in de interstellaire ruimte of tussen de andromeda nevel en het melkwegstelsel eruit zien  >> het oneindige qua tijd en ruimte zwarte gat met (voor de mens zonder hulp) onbereikbare sterren en een nagenoeg onbereikbaar mars met veel teveel cosmic en sievert straling voor de mens om daar 1 dag aan het oppervlakte te overleven na een reis van 6 maanden waarvoor "we" momenteel en waarschijnlijk de komende 100-500 jaar de technologie niet hebben (werd ook van vliegen door de mens gedacht of op de maan staan, dat dan weer wel, maar dit zijn preciezere inschattingen met hulp van google artificial intelligence) .. hoe kan een mens ooit 1 week of 1 maand overleven op de maan, rechtsreeks "in contact" met de ruimte ~ dark matter ~ energy cosmic and solar radiation en een temperatuur van plus 120 graden en min 200 graden  

Suzanne doet me nu ook aan de vriendin of dochter of kennis van Ben Bot denken, die ik in 2006-2007 of later, rond 2010, bij het zuiderstrand zag lopen, maar ze was het niet, er ging toen het gerucht dat hij een jonge vriendin had en ik vond het naar om te zien hoe zij fier en struis als knappe 29 jarige 3 meter voor 69 -73 jarige wat oudere en daardoor gebogen gekromde ben bot liep .. ik voel me jong en ik zie er jong uit en beweeg me wel wat mal als een sportieve 40 jarige, nou ja, ik doe bijna net zo maf als iggy pop .. ben bot en sybilla dekker waren volgens mij gelukkig met elkaar, het leek en lijkt me een mooi vvd cda paar 

En ook haar sportieve outfit en kleding en ringen en oorbellen staan haar geweldig, heel lichte make up en nu licht roze nagellak, elke week anders, ook een keer zonder .. ook verontrustend, licht roze nagellak betekent in 70% van de gevallen ook lichtroze teen nagel lak, dat staat zo mooi, bij haar helemaal 😻 

4 van de 5 dames gebruikt teennagellak vanwege vriend of minnaar .. in Griekenland met de zon en slippers of open schoenen hebben 3 van de 5 dames zoals lady goddess Suzanne teennagellak omdat dat er mooi uit ziet .. en ze lijkt me lenig met een krachtige focus, of ze doet alsof ze niet lenig is of anders zou ze met les van Leonie Slond met haar focus binnen een maand of twee de spagaat kunnen en heel veel andere yoga houdingen top, ze heeft ook iets van een top sportster, met zelfs een lichte arrogantie van als ik doorzet ben ik de top .. dat hoeft van mij niet, geen zin in om mezelf te pijnigen of uit te sloven voor tijdelijke roem .. 

.. ze is ook meer mysterieus, Stella en Iryna voelde en begreep ik voor 20% of meer niet, Suzanne voor 30% of meer .. ze is meer anders dan ik .. en ze beweegt zo mooi en elegant op zelf gekozen muziek, ook nog muzikaal en ik vind dat heel knap, dat je dat als lerares zo goed kunt, de bewegingen, steps, zo goed afstemmen op de muziek en dat aan vaak meer dan 10 knappe sportieve dames meegeven, dat zij die bewegingen volgen .. en ook daar lukt het me iets beter om haar te volgen en dat is een mooi gevoel

Karen, een suid afrikaanse hockey coach, die binnen 2 maanden naar Luzern vertrekt in Zwitserland, vertelde dat ze in Japan was en het zo erg vond dat er geen borden in het engels waren, een zeer verloren gevoel als vrouw solo in Japan. Lijkt me vreemd en moeilijk, ook als man alleen die geen Japans begrijpt of spreekt. En omgekeerd als Chinees of Japanner in Nederland of Engeland .. als je geen Engels kent. 

Kletsie kennie schelie 





Nu heeft de knoflook plant haar omhelzing van de stalen balkon buis los gelaten, 





Eun heuge deurdrinkfacteur ? 




De meeuw heeft het staartje van een heerlijke verse nieuwe haring van Bernard van der Zwan, plein Loosduinen, alphons diepenbrockhof, waldeck, gegeten .. kenners eten alleen deze maand Hollandse nieuwe (haring), nu is deze het lekkerste, na volgende maand wordt de smaak steeds minder (lekker). Vond ik als kind trouwens niet lekker, gerookte paling wel. 







Column van Rob Wijnberg van 2009, faithful crazy conceited conformist christian cackling stoepid sheep and chickens flocked and voted for racist discriminating g reetske wilders .. one hitler idea, one vote 

De column van Geert Wilders over het Zwitserse minarettenverbod, op de site van EenVandaag, had een prachtige eerste zin. ‘Het liefst had ik deze column gejodeld’, stond er. Ik denk dat Geert hier recht uit het hart sprak. Jodelen betekent namelijk – en nu hanteer ik de officiële definitie – ‘het afwisselend met borststem en kopstem zingen van reeksen betekenisloze klanken’.

Beter had ik zijn retoriek niet kunnen omschrijven.

Geert eist op extreem hoge toon en klaagt met zeer lage bassen – in klanken waarvan vaak onduidelijk blijft wat ze behelzen. Zo beantwoordde Wilders begin dit jaar een uitnodiging voor een debat met moslims op het eerste Nationale Islam Congres met de woorden „in nog geen honderd miljoen jaar”, terwijl hij vorige week, toen hem een bezoek aan Turkije werd geweigerd, alweer concludeerde: „Het is een barbaars regime. Als je democratische waarden aanhangt, ontvang je ook je tegenstanders.”

Pick one, Geert.

Ook interessant hoe hij het Zwitserse minarettenverbod duidde, trouwens. Vooropgesteld: minaretten zijn „het symbool van een abjecte veroveringsideologie”. Even doorrekenen. Zwitserland telt 400.000 moslims en vier minaretten. Da’s één op de honderdduizend. Niet bepaald van het type Alexander de Grote of Dzjenghis Khan dus, die moslims. Niettemin: het minarettenverbod toonde volgens Wilders aan dat het Zwitserse publiek „snapt dat het importeren van honderdduizenden analfabeten een dure grap is die onze samenleving ontwricht en onze vrijheden op de tocht zet.” Analfabeten? Hoe lezen ze dan die fascistische Koran?

Leg uit, Geert.

Ik zie Wilders, mocht het hier onverhoopt toch niet lukken, overigens nog wel president van Zwitserland worden. Een hypocriet volk vraagt om gelijkgestemde leiders. Op dezelfde dag dat het minarettenreferendum werd gehouden, stemden de Zwitsers namelijk óók nog over iets anders: een verbod op de export van huisgemaakte granaatwerpers, semiautomatische pistolen en machinegeweren. 68 procent was tegen. Uit angst voor banenverlies. Hoezo islam gevaarlijk en gewelddadig? ’t Is nog veel erger dan we dachten: het zit ook al in onszelf!

Het liefst had ik dat gejodeld.

Intermenselijk contact is meer gestoeld op emoties en instincten dan op ratio. Dan Hill

Uit onderzoek blijkt dat mensen hun oordeel over anderen voor 55 procent baseren op de gezichtsuitdrukking, voor 38 procent op de stem en voor 7 procent op de inhoud van wat iemand zegt. Het gezicht is de belangrijkste graadmeter. Docendo discimus. Door te onderwijzen leren wij.

Dan Hill voorzag dat John mc Cain het zou verliezen van Barack Obama. Dat zag je aan de dichtgeknepen mond van mc Cain. Obama is blij en zijn lach is niet gespeeld, want al zijn gezichtsspieren doen mee. En met een authentieke positieve uitstraling win je de verkiezingen.
Hillary Clinton viel meteen door de mand. Ze probeerde optimistisch over te komen door veel te lachen, maar haar oogspieren spanden niet aan. Alle emoties kun je aflezen zolang je een gezicht op microniveau bekijkt.

Balkenende wil controle houden, maar je ziet dat deze hem nu ontglipt. Hij is lichtelijk neerbuigend, zijn mondhoeken staan naar beneden. Hij probeert te lachen maar die poging mislukt, want alleen zijn mond lacht en zijn ogen niet.
Het gezicht van Wouter Bos is beter leesbaar dan dat van Balkenende; een gepassioneerde man met een sterke wil. Er zit woede in hem. Strak gespannen mond, lippen naar binnen gezogen. Hij wil benadrukken wat hij vindt. Minder ingetogen dan Balkenende.

Wetenschapper Dan Hill schrikt van de foto's van Wilders. "Hij doet me denken aan de foto's van criminelen die ik heb gezien. Veel minachting en zelfs walging, je ziet het aan zijn mondhoeken. Zijn wenkbrauwen staan laag, zijn lippen knijpt hij vaak samen. Hij komt kil op me over, Wouter Bos is warmbloediger. Wilders lijkt een slang, een demonische uitstraling. Hij blijft boos, zelfs als hij zogenaamd lacht."

Niemand kan geven wat hij niet heeft.

Het gaat er niet om wat de natuur aan een gezicht meegeeft, hoe een gezicht eruit ziet, maar hoe de spieren in dat gezicht worden gebruikt. De heer Hill is geen tovenaar die magische voorspellingen doet. Hij let alleen maar goed op. Een gedachte wordt ingegeven door een emotie. Die emoties kun je aflezen aan een gezicht. Dat verraadt de intentie van iemand. Vandaar dat ik de vergelijking hitler en wilders niet zo moeilijk vind, de overeenkomsten in de gezichtsuitdrukking van haat, walging en minachting zijn griezelig. En vandaar dat ik de analyse van Menno ter Braak, "laat ze regeren, dan zal de rancune en haat zich vanzelf tegen hen keren" niet onderschrijf. Een regering gebaseerd op haat, uitsluiting, minachting en onderdrukking, dat nooit weer.

Dan Hill heeft het vooral over emoties, als hij een directeur adviseert. Hij adviseerde bijvoorbeeld een bestuursvoorzitter met duidelijke gelaatsuitdrukkingen. " Je kunt bij hem meteen zijn wilskracht aflezen. Maar tegelijkertijd ook zijn minachting, zijn mondhoeken staan naar beneden. Dat schrikt af. Dat werd hem uitgelegd. Hij ging bij zichzelf te rade en zag in dat het klopte. Hij moet daarom die emotie van neerbuigendheid voor zichzelf analyseren en niet proberen zijn gezicht anders te plooien. Want uiteindelijk kan niemand zijn gezicht hooghouden."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten